Pour les textes en français cliquez ici

For the English version click here

Kemperstichting

De Kemperstichting is een Algemeen Nut beogende Instelling (ANBI) met als doel het bevorderen van ontwikkelingsactiviteiten op basisniveau in landen van de sahel en met name Senegal. De programma's orienteren zich op kleinschalige projecten die volledig aansluiten bij lokaal in Afrika geformuleerde noden en behoeften.

zie verder onder "doel en programmas"

Wie en waarom

Jan de Bosch Kemper, oprichter van de Kemperstichting, geboren in 1941 in Amsterdam is initiatiefnemer van de Kemperstichting. Hij woont en werkt al meer dan veertig jaar in Afrika. Als jong afgestudeerd bouwkundige trok hij eind jaren zestig voor een korte vakantie naar Tanzania. Hij zou voor de rest van zijn leven in Afrika blijven, in de ban geraakt van een continent met aan de ene kant zijn enorme problemen van armoede en ongelijkheid en aan de andere kant - daar onlosmakelijk mee verbonden - een gigantisch potentieel en een vrijwel onbegrensde ruimte om aan die problemen te werken. Jan begon zijn loopbaan bij UNESCO in Khartoem en vervolgde die als UNESCO adviseur in Kameroen, Rwanda en vrijwel alle Afrikaanse lidstaten ten zuiden van de Sahara.

U kunt het project waarvoor u wilt doneren aanwijzen. De Kemperstichting zal de besteding van uw donatie volledig verantwoorden en garandeert dat 100% van uw donatie rechtstreeks aan het aangewezen project besteed wordt. In het hoofdstuk contact kunt u de projecten zien waarvoor wij een bijdrage vragen.

zie verder onder " Contact"